POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE W SPRAWIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO LUB CZASOWEGO
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- podanie odręczne,
- kserokopia dokumentów:
- tytułu prawnego do lokalu, ewentualne wyroki: o podziale majątku, o eksmisji, protokół z czynności komorniczych; postanowienie sądu o ustanowieniu opieki nad dzieckiem itp.
Wniosek w pliku Word
Pobierz wniosek w postaci pliku Word typu .doc
Komórka organizacyjna
Biuro Dowodów Osobistych i Ewidencji Ludności.
Opłaty
10 zł za wydanie decyzji administracyjnej; 17 zł od pełnomocnictwa, gdy strona działa przez pełnomocnika.
Termin i sposób realizacji
Załatwienie sprawy – wydanie decyzji administracyjnej – następuje w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia dokumentów. ( w przypadku skomplikowanego postępowania termin może ulec przedłużeniu).
Podstawa prawna
Art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.). Część I i IV załącznika do ustawy z dnia o opłacie skarbowej ( tekst jedn. Dz.U.2012 poz. 1282 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Dodatkowe informacje, uwagi
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
- Właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu jest obowiązany do zawiadamiania właściwego organu gminy o opuszczeniu przez osobę lokalu (pomieszczenia), jeżeli osoba ta nie dopełnia obowiązku meldunkowego. Zawiadomienie powinno być dokonane niezwłocznie po upływie terminu określonego do wykonania obowiązku meldunkowego.