Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miejski w Dębnie

Sporządzenie testamentu

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Do wglądu:

  • dowody osobiste osób uczestniczących przy sporządzeniu testamentu

 


Komórka organizacyjna

Sekretarz  Gminy


Opłaty

Opłata skarbowa:

  • za sporządzenie testamentu - 22,00 zł.

Termin i sposób realizacji

Niezwłocznie.


Podstawa prawna

art. 951 § 1 i 2 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r., Nr 16 poz. 93 z późniejszymi zmianami)


Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.


Dodatkowe informacje, uwagi

  1. Oświadczenie, wskazujące osobę lub osoby, które mają nabyć pozostały po spadkodawcy spadek, musi być złożone przez spadkodawcę osobiście i ustnie w obecności Sekretarza Gminy
  2. Podczas składania przez spadkodawcę oświadczenia woli oprócz Sekretarza Gminy powinny być obecne dwie inne osoby jako świadkowie testamentu.
    Świadkiem nie może być przy sporządzaniu testamentu osoba:
    • nie mająca zdolności prawnej (małoletnia lub ubezwłasnowolniona),
    • niewidoma, głucha lub niema,
    • nie mogąca czytać i pisać,
    • nie władająca językiem, w którym spadkodawca składa swe oświadczenie,
    • skazana za fałszywe zeznania,
    • dla której w tym testamencie została przewidziana jakakolwiek korzyść, a także małżonek tej osoby, jej krewni i powinowaci pierwszego i drugiego stopnia oraz osoby pozostające z nią w stosunku przysposobienia.
  3. Z tej formy testamentu nie mogą korzystać osoby nieme lub głuche.